Networking dla projektantów i architektów

Wydarzenia

Pierwsze tegoroczne spotkania z cyklu "Kolacja architektów" udowodniły, że branża architektoniczno-wnętrzarska potrzebuje tego typu wydarzeń. Udanie łączą one bowiem aspekt biznesowy z budowaniem relacji między nietuzinkowymi ludźmi.

Trwałe, zbudowane na wzajemnym szacunku i otwartości relacje są niezbędnym elementem prowadzenia udanego biznesu. Sprzyjają rozwojowi ? zarówno na płaszczyźnie osobistej, jak i zawodowej, służą nawiązywaniu owocnej współpracy, wymianie umiejętności i wiedzy. Jednak networkingu, jeśli ma przynieść wymierne efekty biznesowe, nie można sprowadzić wyłącznie do wymiany wizytówek. By skutecznie pomagał zrealizować zamierzone cele i był działaniem korzystnym dla wszystkich stron, networkingowi musi towarzyszyć zaufanie zbudowane na bazie profesjonalnych spotkań.

Architektoniczny networking

Networking odgrywa szczególną rolę w branży architektonicznej. Wielość podmiotów uczestniczących w procesie projektowym i ich wzajemne powiązania wymuszają konieczność zbudowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu, wspartym profesjonalizmem i wiedzą. Na zaufaniu powinny bazować relacje zarówno między projektantem i inwestorem, jak też projektantem i przedstawicielami marek, z których projektant korzysta podczas swojej codziennej pracy. Tworzy ono niezbędny fundament dla sukcesu każdej ze stron.

Doskonałym narzędziem budującym pomost między architektami a firmami dostarczającymi produktów do wyposażenia wnętrz są spotkania z cyklu "Kolacja architektów", organizowane przez agencję OKK PR od początku 2023 roku. Ich niezobowiązująca formuła sprzyja wzajemnemu poznawaniu się architektów, projektantów i producentów. W ten sposób zyskują oni możliwość dzielenia się wiedzą i swoimi doświadczeniami, a także rozmowy na ważne branżowe tematy. Jednak - w przeciwieństwie do oficjalnych konferencji i spotkań zawodowych - tu, za sprawą swobodnej atmosfery, mogą zyskać znacznie więcej niż tylko poznać biznesowego partnera. Jest to niepowtarzalna okazja do budowania relacji opartych na zrozumieniu i otwartości.

Wartością są ludzie

Istotnym elementem programu każdego spotkania z cyklu "Kolacja architektów" są goście specjalni - znane osobistości ze świata designu, architektury czy sztuki, bowiem miks tych dziedzin jest znakiem rozpoznawczym wydarzeń organizowanych przez OKK PR. Dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o pracy, wreszcie - prezentują osiągnięcia.

Podczas pierwszego tegorocznego spotkania, które odbyło się 31 stycznia w warszawskiej restauracji Kieliszki na Próżnej, gośćmi specjalnymi "Kolacji architektów" byli Natalia i Marek Bimerowie. On - znany rzeźbiarz, grafik, designer, projektant wnętrz, uczestnik prestiżowych wystaw i konkursów, ona - artystka, projektantka, kuratorka, od lat prowadząca Bimer House, galerię, w której odbywają się wydarzenia związane z designem i sztuką. Oboje dzielili się przemyśleniami na temat procesu twórczego i powstawania dzieł artystycznych, opowiadali o swojej przygodzie ze sztuką i roli, jaką odgrywa we wnętrzach.

Z kolei podczas spotkania w restauracji Koneser Grill w Warszawie, 27 lutego, w rolę gościa specjalnego wcieliła się Anna Orska, projektantka biżuterii i właścicielka marki biżuterii artystycznej Orska. Jej prace pokazywane były na wystawach m.in. w Paryżu, Berlinie, Mediolanie i Nowym Jorku. Artystka opowiadała między innymi o wykorzystywaniu niestandardowych materiałów w biżuterii, jubilerskim upcyklingu i inspiracji tradycyjnym rękodziełem.

Podczas obu spotkań obecne były także Bibianna Stein-Ostaszewska oraz Ela Kita, autorki projektu wnętrz restauracji Kieliszki na Próżnej i Koneser Grill.

Otoczenie buduje nastrój

Na budowę relacji niebagatelny wpływ mają nie tylko tworzące ją osoby, lecz również sceneria, w której się spotykają. Niebanalne otoczenie i swobodna atmosfera sprzyjają kreatywnym rozmowom, ale też relaksowi. Gościny uczestnikom dwóch pierwszych tegorocznych spotkań z cyklu "Kolacja architektów" udzieliły dwie znane restauracje.

31 stycznia zaproszeni architekci i przedstawiciele czołowych marek (Omnires, Basen System, Carpets&More, Arc Interiors, Kontakt Simon, Ceramika Paradyż, Parkiet Hajnówka, Krayna, BoConcept, Orska) spotkali się we wspomnianej restauracji Kieliszki na Próżnej. W jej ofercie można znaleźć ponad 250 starannie wyselekcjonowanych win pochodzących od małych i średnich producentów, głównie z Włoch. Nieodzownym towarzyszem trunków, które zadowolą podniebienia najbardziej wymagających winomanów, jest tu kuchnia oparta na lokalnych, sezonowych produktach, pełna zaskakujących smaków i pomysłów kulinarnych. A to wszystko w równie ?smakowitym? wnętrzu ? pełnym elegancji, klasycznych form i ciekawie dobranych kolorów.

Miesiąc później, 27 lutego, architekci oraz reprezentanci firm (Rehau, Basen System, Ceramika Paradyż, Iluma) w ramach "Kolacji architektów" zawitali do Koneser Grill, restauracji odwiedzanej szczególnie chętnie przez miłośników dań z grilla. Jej wnętrze jest równie intrygujące jak żywy ogień, na którym przygotowuje się potrawy. Odrestaurowane pomieszczenia Wytwórni Wódek "Koneser" z zachowanymi oryginalnymi ceglanymi ścianami i żeliwnymi słupami konstrukcyjnymi stworzyły idealną scenerię do swobodnych rozmów o architekturze i wnętrzach.

Warto wspomnieć, że zarówno Kieliszki przy Próżnej, jak i Koneser Grill są częścią Ferment Group, w skład której wchodzą restauracje premium (pięć warszawskich i jedna gdyńska), wine bar&shop, butikowy sklep z winem oraz dystrybutor i importer win.

"Kolacja architektów" to cykl kameralnych spotkań, zainicjowanych i organizowanych przez cenioną w branży wnętrzarskiej agencję OKK PR. Umożliwiają one budowanie profesjonalnych relacji między światem designu i przedstawicielami czołowych marek a projektantami i architektami, tworząc skuteczną platformę do wymiany doświadczeń. Inicjatywa zyskała uznanie branży architektoniczno-wnętrzarskiej dzięki nieszablonowemu podejściu organizatorów, którzy łączą dyskusje o projektowaniu ze sztuką i kulinariami. Niezobowiązująca atmosfera, intrygujący goście i pełne pasji rozmowy składają się na wydarzenie, które samo w sobie stało się rozpoznawalną marką.